pühapäev, juuli 23

muljeid londonist, vol 4. vaffad majad ja jama toit

londonis avaldas mulle kõige rohkem muljet arhitektuur ja majade fassaadid. rahvas kasutab ikka päris julgelt värve. roosad ja kärtssinised uksed teeksid ka soome halli talve natuke lõbusamaks. aga siin pole lubatud niimoodi hurjastella. õnneks inglismaal on. all paar pilti notting hillist. käisin portobello roadil kõndimas. see on see tänav, mida näidatakse ka filmis notting hill. ostsin sealt mingist araabia poest metallist taldriku, ning suveniiripoest armsaid külmkapimagneteid oma sõbrannadele. portobello road on hästi pikk ja jube huvitav koht. seal on rahvast igast maailma kolkast ning kõik paistavad kitsastel tänavatel omavahel päris hästi läbi saavat. londonis on üldse hirmus kitsad tänavad. mitmes kohas peavad autod üksteisele teed andma, muidu mööda ei mahu.
tee peal sattusin kohvikusse nimega lazy day café. koht tundus kuidagi vahemere hõnguga. ilus ja armas. sõin seal siis inglise kuulsaid scon'e. sõnaraamat annab tõlke karask, lusikakook. noh, selles kohvikus olid need lihtsalt rosinasaiakesed. määrid võid ja moosi peale ja ongi kogu eksootika.

toidust veel niipalju, et uurisin välja, mismoodi peab fish and chips'e sööma. jahus ja rasvas praetud maitsetu kala ning friikartulid tunduvad päris ökkk olema, kuidas see saab ometi inglise rahvustoit olla. aga kohalik neiu seletas mulle, et see maitsetu hunnik toitu tuleb lihtsalt soola ja äädikaga üle valada. et salt and vinegar on parim maitseaine, mis neil on. mulle äädikas täitsa maitseb. aga arvan, et ega ma enam fish and chips'e kunagi ei söö. ma võin ju äädikat ka niisama lürpida...

2 kommentaari:

Anonüümne ütles ...

oo sa utletad mule mu inglismaa elu meelde. nostalgia tuleb kohe peale. ma ise sõin seal olles ühe korra fish and chipse. ja kuigi ma pole suurem kala austaja sisi see mulle isegi nam vähem istus. aga minu jaoks oli jah täieti uus elamus süüa friikartuleid veiniäädikaga. see oli suurepärane.
aga minu vaieldamatuks lemikuks said muffinid. šokolaadi tükkidega šokolaadi muffinid. eestis on küll ka muffinid aga võrreldes londini omadega on nad ühed parajad käkkid, mida süüa ei kõba. kõige parem oli seda osta raudtee jaamast, et siis rongile kiirustada. ja siis kui see oli veel mõnusalt soe ka siis oujeeeeee....

annushka ütles ...

heh, kui kala ei maitse, siis sobib fishe ja chipse süüa küll, seal pole kala haisugi :)

aga noh, maitse üle ei vaielda... hea, et mõnele meeldib.