teisipäev, aprill 4

loser's paradise...

nõiamajake talvel



kopenhaageni kesklinnas asub vabalinn nimega christiania . vabalinn tähendab ilmselt seda, et selle elanikud otsustavad ja teevad ise, mida vaja ilma suurema bürokraatiata. kolmkümmend kuus aastat tagasi võtsid noored hipid ja muud vabad hinged ning vagabondid vabanenud sõjaväeterritooriumi oma kasutusse ja on seal nüüd kõik see aeg ennast kodus tundnud. asi sai linnaisade õnnistuse ühiskondliku eksperimendina. seda eksperimenti on küll kiusanud mitmesugused katsumused narkootikumide tõttu. sest vabalinna elanikud arvavad, et oma tuba, oma luba. ja siis kasvatabki igamees omal sõnnikuhunnikus ja aknal lillepotis hashishit. aga muule kopenhaagenile see eriti ei meeldi. ja siis nad sõdivad ja võitlevad omavahel. paar aastat tagasi kui ma taanis olin, oli keegi christianias maju põletanud. ilmselt narkovärgi pärast. vabalinn on pideva ärakeelamisohu all aga hingitseb veel. ja võitleb visalt oma õiguste eest.

minu meelest on christiania üks kopenhaageni lahedamaid kohti. käisin seal oma sõbraga niisama jalutamas. see on nagu küla keset linna. ei ole liigseid tänavalampe ega kõnniteid, tee mis tahad, peaasi et kellelegi liiga ei tee. lapsed, koerad, linnud ja liblikad segamini õllejanu kustutavate untsantsakatega ja innukate kunstnikega. majad olid kõige toredamad, igaüks oli endale just sellise maja ehitanud, nagu ise tahtis. mulle pakuti hashishetaime osta, aga ma ei saand arugi. arvasin, et müüvad tomatitaimi. et kus ma neid tomateid nüüd teie meelest kasvatama pean hakkama. narkootikume ma ei poolda mingil juhul ja see ongi üks christiania kõige suurem puudus. aga uimastid levivad igas linnas ja kolkas nagunii, ka ilma christianiata. ei tahaks, et selline vahva ja boheem koht euroopas ära kaotataks. seal minu hing küll puhkas. tõeline loser's paradise...

4 kommentaari:

Anonüümne ütles ...

äraütlemata vahvad ja sisutihedad kirjatükid! ja vägagi tänuväärne, et oma loovuse loomingut ka laiemal rahval maitsta lubad :) jätkugu sul järjepidevust!

annushka ütles ...

kummardan kiituse ees, see on nagu kariibia päike keset halli ja lörtsipritsmelist aprillikuud. ja loodan et see laiem rahvas väga palju laiemaks ei lähe, pidi tervisele kahjulik olema va laius. kuigi ma püüan ikka iseendale kinnitada, et head inimest peab olema palju...

Anonüümne ütles ...

no Sa tead ju küll, et see polnud mitte niiviisi mõeldud :)
ega ma ei eksi kui ennustan, et Sa aprilli lõpul üle lahe käima tuled? ja salamisi loodan, et teed siis ka meie kõrvadele kingituse... ;)
nota bene! see ei ole väljapressimine

annushka ütles ...

see mitte-väljapressimine pani igatahes mul ajurakud tööle. hakkasin mõtlema, et äkki ongi mul midagi, millega kuulajate kõrvu krookida. ja paistab et on. ma konsulteerin veel tallinnapoolsete võimudega selles küsimuses. aitäh angie hea mõtte eest! näita aga üles initsiatiivi! see on rahvamajandusele väga kasulik asi!