laupäev, aprill 15

roosad munad

hristos voskres! voistinu voskres! tegelt veel mitte, alles homme. kahju, et ma hetkel kellegagi koos ei ela, pole kellelegi hommikul vene kombe kohaselt hristos voskres! hüüda ja musi anda. mäletan lapsepõlvest oma kohmetust, kui isa just ülestõusmispühal mulle põsele musi andis. ta mind muidu eriti ei musitand...

sain täna ex tempore idee mune värvida. järsku tuli munadepühade meeleolu. õnneks oli kodus valgeid mune. aga polnud millega värvida. siis avastasin, et mul kapis purgitäis mingit punast värvi india pipramöksi, himalaya brand vindaloo paste'i. noh, munad vette ja vindaloo ka. tõeliselt nunnud roosad munad tulid. koksisime need sõpradega kohe katki ja pistsime nahka. sulle pilti ei näitagi, sest munad juba kõhus.

pildil oleva puust muna tõin ise oma kotis venemaalt. mul on väga vähe pidupäevaehteid (jõulu või lihavõtte), aga see muna on üks mu aaretest ja ongi praegu ainus pääsiäisdekoratsioon. pole mingi sokulaadimuna, vaid igavene. kavatsen selle oma tulevastele lastele pärandada...

2 kommentaari:

Anonüümne ütles ...

Mäletan, et värvisime väikestena kodus alati mune sibulakoorte ja lõngajuppidega. Muna õmber topiti koort ja lõnga ja mässiti kogu kupatus siis marlilappi mis kinni seoti- seejärel pandi munad keema. ma imestan, et ema/isa viitsisid sellise asjaga jamada...- tänapäeval on värvimine ju tavaliselt mingi VÄGA keemiakeskne protsess või siis värvitakse mingite pliiatsitega. Küllap on muidugi ka vanakoolimehi aga ikkagi. Ja kes mäletab kuidas vanasti suppi tehti- kanasuppi? Terve päev keedeti kana ja riisuti vahtu ja solgutati porgandeid vees ja õhtuks oligi supp valmis! Imelugu! Pole imestada, et inimestel olid närvid korras ja puna palgel. Oli aega süüa teha ja ise vorsti toppida ja padja jaoks sulgi lõikuda ja peenraid rohida...

annushka ütles ...

kullake, loe seda mu reklaamitud raamatut, behind the scenes at the museum. siis sa enam ei ütle, et ennevanasti inimesed (=naised) rõõmustasid selle üle, et said veeta 90% oma ärkvelolekuajast köögis kartuleid koorides ja kanasupilt vahtu riisudes.

ja üldse arvan ma, et ega see rahvas enne tühjagi õnnelikum olnud. inimesel on alati midagi, mille üle viriseda :) kuid lapsed näevad reeglina elu siiski mõnusana. sellepärast tundubki, et enne oli päike eredam, rohi rohelisem ja naised ilusamad...