reede, aprill 7

taas sajab valget lund väljas...

...ja toas on voodid tegemata. või õigemini see üksainuke voodi. rohkem mul neid õnneks pole. kas sinul on mõnikord koju tulles selline vaatepilt ees? tuled koju ja kodus on kõik pooleli, vaiheessa, nagu ütleb soomlane. ma nimetan seda argielu transiitfaasiks. ja mul on selle faasiga raskusi. tore on igasuguseid asju teha, olla mingis seidundis. kuid ühest seisundist või olekust teise siirdumine on puhas piin. ei tea miks. põhjus on ilmselt kas laiskus või mingi moodsa nimega psühholoogiline häire. transiitfaasi alla kuuluvad muuhulgas koristamine, nõudepesemine, õppima hakkamine, raamatu lugemise lõpetamine, magama minemine, kodunt välja minemine (ma hilinen alati!) ja pesupesemine. kindlasti on veel aga mulle ei tule praegu pähe.

kuna kõik need toimetused enam vähem elulise tähtsusega on, siis pean ma ennast tihti kuidagi alt tõmbama, et tegemised saaks tehtud. näiteks nõusid meeldib mulle pesta hommikul kohe pärast ärkamist, kui uni veel silmas. koperdan pidzhaamas kööki ja hakkan solistama-kolistama. selle aja peale kui ma ärkvele saan, ongi nõud puhtad. et tehtud, enne kui tegemagi sai hakata. mul oli kunagi korterikaaslane, kes eelistas öösiti nõusid pesta. aga me harjutasime teise korterikaaslasega ta sellest lahti. nõudekolinal ja unejutul on suur vahe vahel. vähemalt meie meelest.

pesupesemine on ka mingi ebamäärane töö, nagu võtaks aega ja nagu ei võta ka, masin ju peseb. mul on vannitoas üks noaaegne pesumasin, aga ma eelistan majaühingu pesutuba. seal peab aja kinni panema ja siis on selge sott, et vot esmaspäeval on pesupesemine kell 16 null-null kuni 18. ja selle aja sees olgu pestud. ja siis saab pesu kähku kuivatusruumi rippuma, ei pea oma pükse ja sokke mööda kodu laiali riputama ja tooma transiitfaasi lausa igale poole. nii et ise enam koju ei mahugi. on ainult üks suur transiit kuni pesu kuivab.

raamatu lugemise või netis surffamise lõpetamine ongi juba raskem värk. selle jaoks peab endale igasugu kohtumisi, loenguid jms linna peale planeerima. ikka ei helista sõbrale ja ütle, et kuule, ma jään pool tundi hiljaks, mul just hea raamat pooleli. vaid jooksed hoopis viimasel minutil raamat kaenlas ülepeakaela bussi peale (tasub ettevaatlik olla, et mitte bussi alla) ja jäädki ainult viis minutit hiljaks. ja ongi jälle üks transiitfaas higiselt kuid õnnelikult läbitud. kõigest sellest tuleneb see, et ma ennast enne kodunt väljumist väga ei jõua mukkida, juukseidki kammin nii ülepäeviti. kord metroos üks muhe vana mees ütles, et neiu, te pole vist helsingist pärit. et teil on veel loomulikku ilu (loe: oma nahka) näha. ma siis ei hakanud talle seletama, et ei, onu, mul on probleeme transiitfaasiga...

5 kommentaari:

Anonüümne ütles ...

Kõige raskem on ikkagi söögi tegemine. Ma ei pea silmas söögitegemist üleüldse vaid seda , et on hirmus piin kui sa ostad poest viinereid ja kurgi ja kartuleid ja tomatit ja muna ja siis sa tuled koju ja kõht on kole tühi ja sa pead justkui süüa tegema hakkama...- see on kole!
Tavaliselt lõppeb selline agooni aikkagi sellega, et rebid hammastega viinerid kilest lahti, haukad kohe kurki peale ja tomatit ja kartulid ja muna jätad sinnapaika. Kesse viitsib siis muna praadida ja kartuleid koorida...- kõht on tühi ju!!!

Anonüümne ütles ...

nii ma onnelikult laagrist tagasi ja sinu lugusid lugemas. mu blogist on ka otsetee siia. nii et sa sisi tead nuud.
poidlad pusti. homme asun shotimaa poole teele. jee jee. gip gip uraaa

annushka ütles ...

jaajaa, kase jaan, sul on täiesti õigus. söögitegemine on ehtne transiitfaas. ostad näljasena seitse kilo toitu, tassid selle viimase jõupingutusega koduni, mõtled, et nüüd teed tervislikku sööki. lõpuks nosid kõhu täis leiba ja poolfabrikaate ning tervislik söögitegemine lükatakse edasi nädalavahetusele. ja asi ants.

mäletan lapsepõlvest, kuidas ema tuli peale tööd poest koju ja tihti kotist paistis pooleni söödud sai. emmel läks tee peal kõht tühjaks...

heldin: noojah, siis me sind jälle niipea virtuaalmaailmas ei kohta. aga naudi pärismaailma ka meie eest! ja tervita kõiki shotimaa kenasid poisse minu poolt!

Anonüümne ütles ...

Sa räägid mul südamest:), panid asjale nime.
sinu kirjutatut on lausa lust lugeda. peaksid pärast raamatu välja andma:)

annushka ütles ...

sigre, ootame ära, kuni mu ploog vähemalt kuuajaseks saab. vaatame siis pärast ka seda raamatu kirjutamist :) teisest küljest, ma olen oma elu sees niivõrd palju raamatuid manustanud, et võiks vahelduse mõttes ka ise ühe kokku kritseldada...