teisipäev, mai 16

emakeel jäi ema suhu...

ploogimisest on ikka miskit kasu olnud. kahju siiski ka (nt unegraafik sassis, õppimata jne...) aga praegu tahtsin ma rääkida kasust. ma olen blogosfääris surfides või surfates (vt all) päris mitu uut sõna selgeks saanud. näiteks nagu ajaveeb ja väisama... all on ÕS-i tööversiooni info minu jaoks uute sõnade kohta. век живи, век учись...

  • kaasus <12> juhtum; keel kääne
  • väisama <67:> külastama. ▪ Väisab sugulasi. Väisaja
  • õõv <22:> õudne hirm; hirmuõudus
  • õõvastama <52> õõva tekitama.
  • päädima <51> lõppema, tipnema. ▪ Pidu päädis kaklusega
  • üllitis <12:> (trükis) avaldatu, publitseering, publikatsioon
  • surfama <67:>, .surfima <55:> laine- v purjelauaga sõitma; Internetis liikuma
  • blogi <3> info ajaveeb. ▪ Blogima
  • aja+veeb info blogi, avalik kommenteeritav veebipäevik

3 kommentaari:

Anonüümne ütles ...

Kasulik sõna on ka "trünnima"- peale käima, jõuliselt oma asja ajama.
Ja ka "nelge"- leebe, heatahtlik, südamlik (mitte ajada segi sõnaga "helge"- tegemist on justnimelt "NELGE"-ga).
Ja "aape"- tähestiku tähenduses.

Aga millega asendada kole sõna "kosmos"?
"Taevailm", "taevasilm", "ilmamaa" (eriti hea arvestades muude maade olemasolu kosmoses), "taevaruum" (vastik vihje saksa k das Raum-ile), "avarilm" jne.

Muide- eesti k väljend dessantvägedele ja dessantlasele on - õhupaiskeväed ja õhupaiskur/er. Päriselt kaa.

annushka ütles ...

õhupaiskurid trünnivad nelgelt...

Anonüümne ütles ...

Ja mitte ainult kirjutajale endale, vaid ka lugejatele kasuks on su ajaveeb. Ma nt igatsen väga pestot mekkida :-)