teisipäev, jaanuar 9

1,2,3 soleils...

ostsin mitu aastat tagasi plaadi, mis sai mu lemmikuks, "1,2,3 soleils". kahjuks laenasin selle ühele pooltuttavale ega näinud oma kallikest enam kunagi. poest on ta ka otsa ostetud. aga juutjuub, meie kõikide lemmik, päästab isegi sellest kurvast olukorrast. nimelt on seal päris palju asju selle toreda plaadi pealt.

daiman ehk comme d'habitude. araabiakeelne versioon on ka hea, aga plaadi peal oli neil boonus träkk prantsuse keeles. see pani sipelgad naha all jooksma ja mõnust vingerdama...

aïcha , prantsuse laul uskumatult ilusast naisest. nimi tähendab "see, kes elab". aïcha oli prohvet mohammedi lemmiknaine, nad abiellusid, kui plika oli alles päris tirts ja vanamees oli juba vana mees. aga aïchast sai päris võimukas ja tema pärast on ikka kõvasti kakeldud ka. iga naise unelm, eksole...

abdel kader, mis on laul kuulsast algeeria väejuhist, kes võitles kangelaslikult islami ja algeeria eest prantslaste vastu. see laul sobib suurepäraselt ka puntratantsuks: rahvas seisab ringis ja hoiab üksteisel tihedalt käest kinni ja hüppab üles-alla terve laulu aja. sobib tantsimiseks väga väikestes baarides, kus on palju inimesi.
ya rayah on laul mingist reissumiehest, sest kogu aeg korrutatakse, et "hei, reisija!"
olin eile onutütrel külas ja ta vaatas mingit prantsuse musakanalit. seal näidati faudel'i, keda kutsutakse rai-muusika printsiks, aga ta laulis prantsuse keeles ja hoopis mingit tavalist poppi. kuid polnud viga. minu jaoks on faudeli parim asi album "baïda". baïda tähendab muideks ilmselt heledajuukselist naist...

4 kommentaari:

Anonüümne ütles ...

aicha on küll kõva lugu. mul polnud õrna aimugi, et siuksed tüübid seda originaalis esitavad. päris hea.

Anonüümne ütles ...

kaanepilt oli esmapilgul selline "Banderas and the Band!" :)

hmmm... word verification: smenita

Anonüümne ütles ...

rai-muusika on ilmselt lääne inimesele kõige kergemini vastuvõetav. mingid pikad traditsioonilised iraagi halamislaulud nagu näiteks superkuulus kazem al sahir laulab jäävad meile üsna kaugeteks. rai taktis võib vähemalt jämmida, isegi kui sõnadest mõhkugi aru ei saa.

Anonüümne ütles ...

jeeber, ma olen terve päeva neid lugusid nüüd kuulanud. ometi olen alati arvanud, et araabia muusika pole päris minu jaoks. tuleb välja, et siiski on.